Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
, Universidade Federal do Paraná, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 2 (2022): Philosophy of Mathematics Education - Especial issue: Filosofia da Educação Matemática 2022
Aesthetic Experiences in the Education of Science and Mathematics Teachers: Influences of the Gadamerian Hermeneutics
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 3 (2023): Continuous Flow Volume 25.2 - Artigos
Reflective writing on vaivém
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 4 (2023): Enseignement des mathématiques aux personnes historiquement marginalisées dans le contexte scolaire - Mathematics education of historically marginalized people in the school context
Building pathways for Mathematics classes from an inclusive perspective through the Universal Design for Learning approach
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 8 No. 1 (2006) - Artigos
Níveis de raciocínio combinatório e produto cartesiano na escola fundamental
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 2 (2017) - Artigos
Referências sobre desenho: um estudo das obras que fundamentam o ensino da expressão gráfica na UFPR
References about drawing: a study of works underlying the graphical expression education in UFPR
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 2 (2020) - Artigos
Leituras de Práticas como um modo de pensar a Educação Matemática na formação continuada de professores
Readings of practices as a way of thinking about mathematics education in teacher continuing education
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 14 No. 1 (2012) - Artigos
O ensino do conceito de número em diferentes perspectivas
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 3 (2022): Continuous flow volume - Artigos
Representation and visualization: a reflection between access to mathematical objects and the way of thinking about mathematics
Abstract pdf (Português (Brasil))