Setting a new curriculum in a classroom: variability and space of freedom for a teacher.

Autores

  • Laetitia Ravel PUC-SP

Palavras-chave:

aritmética, prática docente, espaço de liberdade do professor, ecologia e praxiologia.

Resumo

Este artigo apresenta uma análise de atividades de professores sob um dublo ponto de vista: uma análise institucional, em termos de exigências e espaço de liberdade, e uma análise de práticas de sala de aula, em termos da organização matemática e didática e em termos do estudo do discurso de professores. Abstract This paper presents an analysis of teachers’ activity according to a double point of view: an institutional analysis in terms of constraints and space of freedom, and an analysis of classroom practices in terms of mathematical and didactical organizations, and in terms of a study of teachers’ discourse. Key-words: arithmetic; teachers’ practices; teacher’s space of freedom; ecology and praxeology.

Metrics

PDF views
259
Jan 2011Jul 2011Jan 2012Jul 2012Jan 2013Jul 2013Jan 2014Jul 2014Jan 2015Jul 2015Jan 2016Jul 2016Jan 2017Jul 2017Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 202645
|

Downloads

Publicado

2011-01-02

Como Citar

RAVEL, L. Setting a new curriculum in a classroom: variability and space of freedom for a teacher. Educação Matemática Pesquisa Revista do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática, São Paulo, v. 7, n. 2, 2011. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/4702. Acesso em: 1 abr. 2025.

Edição

Seção

Artigos