, Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
Documentational Approach to Didactics in the planning and implementation of a mathematical modelling activity
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 3 (2022): Continuous flow volume - Artigos
STEM integration in Basic Education conveyed by mathematical modeling activities with experimentation
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 1 (2023): Continuous flow volume - Artigos
“When we decrease 1, we must add 1...”:
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 15 No. 2 (2013) - Artigos
Matemáticos, educadores matemáticos e tecnologias: uma articulação possível
A relationship between history of technologies, mathematicians and mathematics educators
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 18 No. 2 (2016) - Artigos
Avaliação e currículo: o caso da trigonometria
Assessment and curriculum: the case of trigonometry
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 3 (2017) - Finalizada - Currículo e Educação Matemática
Integral antes de derivada? Derivada antes de integral? Limite, no final? Uma proposta para organizar um curso de Cálculo
Integral before derivative? Derivative before integral? Limit, at the end? A proposal to organize a Calculus course
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 2 (2019) - Artigos
“Eu perguntei se o cinco não tem metade”: ações de uma professora dos primeiros anos que apoiam o raciocínio matemático
"I asked if five has not a half": teacher´s actions of the first years which support mathematical reasoning
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 1 (2020) - Artigos
Portfólio de atividades de modelagem matemática como instrumento de avaliação formativa
Portfolio of mathematical modeling activities as an instrument of formative assessment
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 2 (2020) - Artigos
Desenvolvimento profissional e história da matemática: um exemplo a partir das geometrias não euclidianas
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 1 (2021): Volume 23.1, 2021 - Artigos
Argumentos Apresentados por Estudantes de Cálculo em uma Tarefa de Natureza Exploratória
Arguments Presented by Students of Calculus in an Exploratory Task
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Artigos
School Inclusion Process of a Blind Student in Mathematics Classes
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 26 No. 1 (2024): Continuous fluxo volume - Artigos
Teaching algebra to visually impaired students
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 2 (2022): Philosophy of Mathematics Education - Especial issue: Filosofia da Educação Matemática 2022
Language labyrinths: language games as means of action in mathematical modelling activities
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 4 (2022): Mathematics Teacher Education at the Interface with the Pedagogical Residency Program - Número Temático: Formação de Professores de Matemática na interface com o Programa Residência Pedagógica 2022
Difference as a constituent of professional identity in the pedagogical residency program
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 3 (2019): Volume 21-3 - Temático - Educação Algébrica - Finalizada - Educação Algébrica
Ensino de conceitos matemáticos para estudante com deficiência visual em situação de inclusão
Teaching mathematical concepts for a student with visual impairment in a situation of inclusion
Abstract PDF (Português (Brasil))