, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 2 (2023): Special issue "Commemoration of 25 years of EMP magazine". - SPECIAL ISSUE - CELEBRATION OF THE 25TH ANNIVERSARY OF THE JOURNAL EDUCAÇÃO MAT
Don't the north winds move the windmills? Epistemic racism:
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 26 No. 2 (2024): Volume 26-2 of 2024 of the journal Educação Matemática Pesquisa (regular flow) - Artigos
The question-and-answer map as an alternative model for writing of a thesis
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 16 No. 1 (2014) - Artigos
Conhecimentos de graduandos para o ensino de matemática: experiências e possibilidades de integração na formação inicial
Knowledge of undergraduates for mathematics teaching: experiences and integration possibilities in the initial formation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 1 (2020) - Artigos
Influências da natureza da avaliação na utilização de uma cola
Influences of the nature of evaluation in the utilization of a cheat
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
O ensino de probabilidade em uma coleção de livros didáticos dos anos iniciais do ensino fundamentalThe teaching of probability in a collection of textbooks from the early years of elementary school
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
O bloco do saber do conjunto dos inteiros relativos
The know pack of the relative whole of integers
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 1 (2021): Volume 23.1, 2021 - Artigos
Uma análise semiótica e cognitiva na aprendizagem de áreas de triângulos e quadriláteros
A semiotic and cognitive analysis of the learning of triangle and quadrilateral areas
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
The Teacher, digital resources and the Documentary Approach to Didactics: a triad to be considered in Educational Software Engineering
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 4 (2023): Enseignement des mathématiques aux personnes historiquement marginalisées dans le contexte scolaire - Mathematics education of historically marginalized people in the school context
What can a subject called Mathematics Applications do?
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 20 No. 2 (2018) - Artigos
Reflexões sobre a teoria das situações didáticas por duas pesquisadoras em diferentes estágios da vida acadêmica
Reflections on the theory of didactical situations by two researchers in different phases of academic life
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
Possibilidades de uso da engenharia didática na educação matemática e no ensino regular
Possibilities of using didactic engineering in mathematics education and regular education
Abstract PDF (Português (Brasil))