Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
Política de Ética
Thesaurus Brasileiro da Educação
UNESCO Thesaurus
Pós-Graduação em Educação: Currículo
Submissões Abertas
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 4 (2022)
Vol. 20 No. 4 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.23925/1809-3876.2022v20i4
Published:
2022-12-28
Editorial
Issue 20 (4) october/december 2022
Antonio Chizzotti, Maria Elizabeth Bianconcini de Almeida
1434-1441
pdf (Português (Brasil))
Artigos
The Cultural Diversity in the Curriculum of the Municipal Educational System of Guanambi/BA
Marinete da Frota Figueredo, Dinalva de Jesus Santana Macêdo
1442-1463
PDF (Português (Brasil))
Our Anger as Curricula’s Contra-Colonisation Device
a Talk with Black Women Researchers
Flávia Paola Félix Meira, Julvan Moreira de Oliveira
1464-1483
PDF (Português (Brasil))
Teaching Knowledge and Practices
Implementation of Brazil’s Federal Law 10.639/2003 in Basic Education in Poconé/MT
Lilian Santos de Andrade, Osvaldo Mariotto Cerezer
1484-1511
PDF (Português (Brasil))
Law 10.639/2003 and the Curriculum of Pedagogy Courses in the Southern Region of Brazil
Lucas da Costa Lage, Simone Silva Alves
1512-1533
PDF (Português (Brasil))
Identity approximations and distances between entrepreneurship and gender in the National Common Core Curriculum and teacher training
Francisco Egberto de Melo, Antonio Germano Magalhães Junior
1534-1554
PDF (Português (Brasil))
Literature at BNCC in High School Stage
Advancesa Setbacks
Micheline Madureira Lage, Flávia Nobre dos Santos
1555-1573
PDF (Português (Brasil))
Contributions to the state of the art
What do the research on high school reform point?
Shirlei de Souza Corrêa, Juares da Silva Thiesen, Isabel Cristina Hentz
1574-1602
pdf (Português (Brasil))
The School of Choice and curriculum productions for youth, future and difference
Lynna Gabriella Silva Unger, Tássia Alexandre Teixeira Bertoldo, Lívia de Rezende Cardoso
1603-1632
PDF (Português (Brasil))
In pursuit of the ideal student?
Teachers’ reflections about the juvenilization process of the Youth and Adult Education
Talita Vidal Pereira, Roberta Avoglio Alves Oliveira
1633-1652
PDF (Português (Brasil))
Analysis of the School’s Role During the Covid-19 Pandemic
from the Perspective of Ball’s Policy Cycle
Graziele Borges de Oliveira Pena, Luciene Pereira da Silva Gonçalves, Kaique de Oliveira
1653-1681
PDF (Português (Brasil))
Training Processes and Teaching Practices in the Reunion with Histories and Memories of the Congo from Nova Almeida
Lucas Borges Soeiro, Rosianny Campos Berto
1682-1709
pdf (Português (Brasil))
Indigenous Peoples, the Textbook and equivalent
Ângela Maria dos Santos Rufino, Luiz Antonio Gomes Senna, Igor Soares de Oliveira
1710-1728
PDF (Português (Brasil))
Curriculum Creation Processes
“The Possible Must Be Invented”
Cláudia Aparecida dos Santos
1729-1749
pdf (Português (Brasil))
Science teacher understandings about curriculum
a look at school context
Kelly Karine Kreuz, Fabiane de Andrade Leite
1750-1776
PDF (Português (Brasil))
Knowledge Research and Production in Teaching Classes in Higher Education
Eunice Andrade de Oliveira Menezes, Cícera Sineide Dantas Rodrigues, Giovana Maria Belém Falcão
1777-1798
pdf (Português (Brasil))
The A tecnologia de metaverso tem se destacado recentemente a partir de duas abordagens. A primeira compreende os metaversos como sistemas multiusuários de criação de mundos em 2D/3D. A segunda propõe o “Metaverso do mundo ‘real’” e utiliza realidade aumentada no mundo físico para ampliar e potencializar experiências humanas. Baseados nesse contexto, buscamos discorrer sobre como os metaversos desafiam as práticas comunicativas e a interação na educação. Apresentamos as principais abordagens do metaverso com o propósito de evidenciar novos habitares e potencializar a Educação On-LIFE. Inspirados no método cartográfico de pesquisa-intervenção, identificamos pistas que permitem inferir que o metaverso favorece a passagem da compreensão de comunicação para um novo modo, trazendo um habitar comunicativo onde comunicar, interagir e cocriar implicam habitar um habitat
Massimo Di Felice, Eliane Schlemmer
1799-1825
pdf (Português (Brasil))
Algorithms and Fake News
the importance of critical education of IT undergraduates
Roberto Cardoso Freire da Silva, Jaciara de Sá Carvalho
1826-1847
pdf (Português (Brasil))
Impacts of financialization of Brazilian education
from Higher Education to the basic cycle
Beatriz Azevedo Blandy, Ladislau Dowbor
1848-1877
pdf (Português (Brasil))
Health Preceptor’s Perception about Educational Processes in a University Hospital in the Outback of Pernambuco
Victor Hugo da Silva Martins, Tarcísio Fulgêncio Alves da Silva
1878-1903
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
Concrete Utopias to Renew Democratic Hopes
Interview with Amabília Almeida, School Teacher
Branca Jurema Ponce, Thais Almeida Costa
1904-1923
pdf (Português (Brasil))
Agradecimentos
Issue 20 (4) October/December 2022
Márcia Maria Rodrigues Uchôa
1924-1925
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Qualis:
A2
Área do conhecimento:
Educação
Indexadores:
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians