Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
, Universidade Federal da Bahia, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 26 No. 1 (2024): Continuous fluxo volume - Artigos
Experiences of teachers teaching mathematics leading to the challenge of the exercise paradigm
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 1 (2017) - Artigos
Uma análise sociológica bernsteniana sobre os usos de materiais curriculares educativos
A bernstenian sociological analysis on the uses of curricular educational materials
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 2 (2017) - Artigos
Um modelo teórico de Matemática para o Ensino do Conceito de Função a partir de realizações em livros didáticos
A theoretical model of Mathematics for Teaching of the concept of function from realizations in textbooks
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 20 No. 3 (2018): Teoria Antropológica do Didático - Finalizada - Número Temático - TAD - Volume 20 -3 (2018)
O trabalho com funções à luz da incompletude do trabalho institucional: uma análise teórica
The work with mathematical functions from the standpoint of the incompleteness of the institutional work: a theoretical analysis
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
Treinamento para o ensino e viabilidade ecológica para as praxeologias matemática e didáticas
Training for teaching and ecological viability for mathematical and didactic practices
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 4 (2020) - Finalizada - Volume 22 - 4 - Advances of the anthropological theory of the didactic
Panorama des usages de la Théorie Anthropologique du Didactique dans la recherche doctorale brésilienne
Panorama of the uses of the Anthropological Theory of Didactics in Brazilian doctoral research
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 16 No. 3 (2014) - Artigos
Motivações e competências interculturais para a mobilidade acadêmica França-Brasil: o caso de estudantes da Universidade Lumière Lyon 2Motivations and intercultural skills for France-Brazil academic mobility: the case of students from the University
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 18 No. 2 (2016) - Artigos
Tipos de conflitos entre/nos textos de professores de matemática e acadêmicos em um trabalho colaborativo
Types of conflict between/ us math teacher and academic texts in a collaborative work
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 18 No. 2 (2016) - Artigos
Uma matemática para o ensino de combinação simples a partir de um estudo do conceito com professores
A Mathematics for simple combination teaching from a study of the concepts with teachers
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 20 No. 1 (2018) - Artigos
Matemática para o ensino do conceito de proporcionalidade a partir de um estudo do conceito
Mathematics for teaching of the proportionality concept from a concept study
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 1 (2020) - Artigos
Contribuições do Instituto Anísio Teixeira para a Educação Matemática no Estado da Bahia - Período 1983-1991
Contributions of the Anísio Teixeira Institute for mathematical education in the State of Bahia - period 1983-1991
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
O ensino de sistema de numeração decimal instrumentalizado através de jogos por meio de percursos de estudo e pesquisa
The teaching decimal numbering system instrumentalized through games through study and research routes
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
Elementos do processo evolutivo do conceito das funções seno e cosseno: contribuições para uma razão de ser na construção de um PEP
Elements of the evolutionary process of the concept of sine and cosine functions: contributions to a reason to be in the construction of a PEP
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
Erros e obstáculos em torno dos objetos ostensivos de taxas de variação: autoanalises dos discentes da engenharia civil do IFBA – Eunápolis
Errors and obstacles around ostentatious objects of variation rates: self-analysis of IFBA civil engineering students - Eunápolis
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Artigos
Learning of Teachers Teaching Mathematics Mediated by Participation in Teacher Literacy Practices
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 3 (2023): Continuous Flow Volume 25.2 - Artigos
Uses of argumentation in mathematics education
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 4 (2023): Enseignement des mathématiques aux personnes historiquement marginalisées dans le contexte scolaire - Mathematics education of historically marginalized people in the school context
Access to mathematical knowledge in inclusive classes
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 4 (2022): Mathematics Teacher Education at the Interface with the Pedagogical Residency Program - Número Temático: Formação de Professores de Matemática na interface com o Programa Residência Pedagógica 2022
Praxeology for teaching geometric solids: the case of a scholarship holder from the pedagogical residence -mathematics program at the Federal University of Sergipe
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 1 (2023): Continuous flow volume - Artigos
Transition from arithmetic to algebraic in the light of Yves Chevallard's ideas
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf