Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 2 (2023): Special issue "Commemoration of 25 years of EMP magazine". - SPECIAL ISSUE - CELEBRATION OF THE 25TH ANNIVERSARY OF THE JOURNAL EDUCAÇÃO MAT
The creation of the Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática and of the journal Educação Matemática Pesquisa at PUC-SP from the point of view of two characters central to these events
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 16 No. 1 (2014) - Artigos
Contextualizando momentos da trajetória do ensino de cálculo na graduação em matemática da USP
Contextualizing moments of the trajectory of teaching calculus in mathematics graduation course of USP
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
A engenharia didática em pesquisas publicadas nos últimos dez anos da revista educação matemática pesquisa
Didactic engineering in research published in the last ten years of the journal mathematics education research
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 3 (2020): Número temático: Metodologia de pesquisa em Educação Matemática - Finalizada - Número temático 2020 - Metodologia de Pesquisa em Educação Matemática: rumos e perspectivas
Análise das metodologias empregadas nos artigos da revista Educação Matemática Pesquisa referentes ao tema Álgebra no Ensino Superior no período de 2010 a 2020
Analysis of the methodologies carried out in the articles of the journal Mathematical Education Research related to the theme Algebra in Higher Education from the period of 2010 to 2020
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 4 (2021): Número especial :Educação Estatística -Seminário hispano-brasileiro - Statistical Education
Livro paradidático: um estudo voltado para o ensino/aprendizagem de Estatística na escola básica
Libro paradidactico: un estudio centrado en la enseñanza/aprendizaje de estadísticas en la escuela primaria
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - Editorial
Editorial- Theme Number 2021 - Documentary Approach to Didactics
Details pdf (Français (France)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
A study of students’ proving processes at the junior high- school level
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
Mathematical argumentation, the problematic precursor of demonstration
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
Devolution of a problem and construction of a conjecture, the case of the sum of the angles of a triangle
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 2 (2023): Special issue "Commemoration of 25 years of EMP magazine". - SPECIAL ISSUE - CELEBRATION OF THE 25TH ANNIVERSARY OF THE JOURNAL EDUCAÇÃO MAT
Spatial geometric thinking and its articulation with the visualization and manipulation of objects in 3D
Abstract pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 3 (2023): Continuous Flow Volume 25.2 - Editorial
Editorial for volume 25-3 of 2023
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf pdf (Español (España)) pdf (Français (France)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 14 No. 2 (2012) - Artigos
O ENSINO DE MATEMÁTICA NA LICENCIATURA: A DISCIPLINA TEORIA ELEMENTAR DOS NÚMEROS
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 1 (2017) - Artigos
Competências matemáticas: perspectivas da SEFI e da MCC
Mathematical competences: perspectives of SEFI and the MCC
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 1 (2019) - Artigos
Um Estudo com Bolsistas do PIBID Sobre Concepções de Formação Docente
A Study with Scholars of PIBID on Conceptions of Teacher Training
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 1 (2019) - Artigos
Sou professora de Matemática tradicional! Análise de traços de identidade de Amanda em relação à constituição profissional
I'm traditional math teacher! Analyzing traces of Amanda's identity in relation to the professional constitution
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 1 (2020) - Editorial
Editorial do Volume 22-1-2020 versão em português
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
Students' conceptions
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 4 (2023): Enseignement des mathématiques aux personnes historiquement marginalisées dans le contexte scolaire - Editorial
Editorial of the thematic issue - WG 13 -SBEM
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf pdf (Español (España)) pdf (Français (France)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 3 (2017) - Finalizada - Currículo e Educação Matemática
A relação professor-materiais curriculares como temática de pesquisa em Educação Matemática
The relationship teacher-curricular materials as researched topic in Mathematics Education
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 4 (2021): Número especial :Educação Estatística -Seminário hispano-brasileiro - Statistical Education
Será que eu sei produzir informação, professor? A constituição da educação estatística crítica de estudantes do ensino superior
¿Sé cómo producir información, profesor? La constitución de la educación estadística crítica de los estudiantes de educación superior
Abstract PDF (Português (Brasil))