Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
, Universidade Estadual de Maringá, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 3 (2022): Continuous flow volume - Artigos
Representation and visualization: a reflection between access to mathematical objects and the way of thinking about mathematics
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 4 (2022): Mathematics Teacher Education at the Interface with the Pedagogical Residency Program - Número Temático: Formação de Professores de Matemática na interface com o Programa Residência Pedagógica 2022
Mathematical literacy skills that emerge in the development of Mathematical Modeling activities from the perspective of undergraduate students of the Pedagogical Residency Program
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 26 No. 1 (2024): Continuous fluxo volume - Artigos
Articulations between history of mathematics and mathematical modelling
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 20 No. 1 (2018) - Artigos
A comunicação e o ato de aprender e ensinar em sala de aula: refletindo sobre a disciplina de teoria e prática pedagógica do curso de Licenciatura em Matemática da Universidade Estadual de Maringá
Communication and an act of learning and teaching in the classroom: reflection on a discipline of theory and pedagogical practice of a course in Mathematics Degree of the State University of Maringá
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 2 (2020) - Artigos
O que dizem as pesquisas sobre a Resolução de Problemas na formação inicial de professores de Matemática: um olhar sobre as fragilidades metodológicas
What research on problem solving in the initial teacher education of mathematics says: a look into the methodological weaknesses
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 3 (2020): Número temático: Metodologia de pesquisa em Educação Matemática - Finalizada - Número temático 2020 - Metodologia de Pesquisa em Educação Matemática: rumos e perspectivas
Revisão sistemática na área de Ensino e Educação Matemática: análise do processo e proposição de etapas
Systematic review in the area of Mathematical Education and Teaching: analysis of the process and proposal of steps
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 2 (2021): Volume 23, n.2, 2021 - Artigos
Approaches to mathematical modelling and mathematical literacy based on a bibliographic review
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 26 No. 1 (2024): Continuous fluxo volume - Artigos
Problem solving and teaching equations of 2nd degree
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 3 (2022): Continuous flow volume - Artigos
STEM integration in Basic Education conveyed by mathematical modeling activities with experimentation
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 1 (2017) - Artigos
O ensino de matemática na educação infantil: uma proposta de trabalho com jogos
The teaching of mathematics in young children´s education: working with games
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
Formação de professores/educadores para o ensino e a aprendizagem das capacidades espaciais na educação infantil
Teachers’ training in space capacities for teaching and learning in early childhood education
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 2 (2020) - Artigos
Análise das técnicas mobilizadas por licenciandos em matemática ao resolverem tarefas visuais
Analysis of techniques mobilized by mathematics degree students when solving visual tasks
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 1 (2021): Volume 23.1, 2021 - Artigos
Organização do Ensino do Conceito de Número no Primeiro Ano de Escolarização
Organization of Teaching the Concept of Number in the First Year of Schooling
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 1 (2023): Continuous flow volume - Artigos
A praxeological approach to the study of fractal geometry in high school textbooks
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Artigos
School Inclusion Process of a Blind Student in Mathematics Classes
Abstract pdf (Português (Brasil))