Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
, Universidade Federal de Pernambuco, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
The integration of the Documental Approach to Didactic and a design process for developing of a platform to support distance learning
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
Recursos de um professor para ensinar conteúdos estatísticos nos anos finais do ensino fundamental em escolas do campo
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 3 (2023): Continuous Flow Volume 25.2 - Artigos
Multigrade rural education in São Caetano- Pernambuco
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 4 (2023): Enseignement des mathématiques aux personnes historiquement marginalisées dans le contexte scolaire - Mathematics education of historically marginalized people in the school context
Narratives of mathematics teachers about situations experienced in classes with blind students
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 12 No. 1 (2010) - Artigos
UM ESTUDO SOBRE A INFLUÊNCIA DO CAMPO ALGÉBRICO NA RESOLUÇÃO DE SITUAÇÕES QUE ENVOLVEM FÓRMULAS DE ÁREA
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 15 No. 4 (2013): Número Especial em colaboração com GT19 da ANPEd - Artigos
Como estudantes e professores de anos iniciais pensam sobre problemas combinatórios
How Primary School students and teachers think about combinatorial problems
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 17 No. 4 (2015) - Artigos
A COMBINATÓRIA: ESTADO DA ARTE EM ANAIS DE EVENTOS CIENTÍFICOS NACIONAIS E INTERNACIONAIS OCORRIDOS NO BRASIL DE 2009 A 2013
THE COMBINING: STATE OF THE ART IN PROCEEDINGS OF SCIENTIFIC EVENTS NATIONAL AND INTERNATIONAL OCCURRED IN BRAZIL 2009 2013
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 17 No. 4 (2015) - Artigos
RECONHECENDO O PRINCÍPIO FUNDAMENTAL DA CONTAGEM COMO ESTRATÉGIA NA RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS COMBINATÓRIOS
RECOGNIZING THE FUNDAMENTAL COUNTING PRINCIPLE AS A STRATEGY IN THE RESOLUTION OF COMBINATORIAL PROBLEMS
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 18 No. 3 (2016): Número temático: Educação Estatística - Artigos
Média aritmética em diferentes situações: identificando níveis de interpretação de estudantes do Ensino Fundamental
Arithmetic mean in different situations: identifying elementary school students´ interpretation levels
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 2 (2019) - Artigos
Atividades de Educação Financeira a partir da perspectiva dos Ambientes de Aprendizagem de Skovsmose
Financial Education Activities from the perspective of the Skovsmose Learning Environments
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
A análise de uma aula sobre o ensino das operações matemáticas básicas a luz da teoria dos registros de representação semiótica
Analysis of a class on the teaching of basic mathematical operations in the light of the theory of semiotic representation records
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 2 (2020) - Artigos
Convergências entre a abordagem do livro didático e o ensino de função quadrática: um olhar sob o ponto de vista dos registros de representação semiótica
Convergences between textbook and the quadratic function teaching: a look from the semiotic representation registry perspective
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 2 (2020) - Artigos
Educação Financeira pelo mundo: Como se organizam as Estratégias Nacionais?
Financial education around the world: how are national strategies organized?
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 4 (2021): Número especial :Educação Estatística -Seminário hispano-brasileiro - Statistical Education
Conhecimentos didático-matemáticos de licenciandos e professores de matemática para abordagem da curva normal
Conocimiento didáctico-matemático de estudiantes de licenciatura y profesores de matemáticas para abordaje de la curva normal
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
Numerical and Algebric Factoration: Ecology of a Protomathematical Object as a Function of the Introduction of New Praxeologies from 1960 to 2021 in Elementary Education
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 1 (2023): Continuous flow volume - Artigos
Microaggressions in the context of teaching and learning of mathematics
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 3 (2023): Continuous Flow Volume 25.2 - Artigos
The impact caused by the covid-19 pandemic on the mathematics teacher's resource system
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 16 No. 1 (2014) - Artigos
Análise de situações de volume em livros didáticos do ensino médio à luz da teoria dos campos conceituais
Analyse de situations de volume dans les manuels scolaires au lycée sous le point de vue de la Théorie des Champs Conceptuels
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 1 (2019) - Artigos
Articulando os raciocínios combinatório e probabilístico a partir da resolução de problemas na EJA
Articulating combinatorial reasoning and probabilistic reasoning from problem solving in Youth and Adult Education
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 3 (2019): Volume 21-3 - Temático - Educação Algébrica - Finalizada - Educação Algébrica
Níveis de desenvolvimento do pensamento algébrico de estudantes dos anos finais do ensino fundamental: o caso dos problemas de partilha
Developmental levels of algebraic thinking of students in the final years of elementary school: the case of problems of sharing
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 1 (2021): Volume 23.1, 2021 - Artigos
Conhecimento dos professores sobre geometria nos anos iniciais do ensino fundamental: uma visão do estado da arte
Teachers' knowledge of geometry in the early years of elementary school: a state of the art
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 4 (2020) - Finalizada - Volume 22 - 4 - Advances of the anthropological theory of the didactic
Les mathématiques vécues dans la topographie : le cas du cours technique intégré à l’enseignement secondaire
Mathematics experienced in topography: the case of the technical course integrated into secondary education
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 22 No. 4 (2020) - Finalizada - Volume 22 - 4 - Advances of the anthropological theory of the didactic
Les incohérences entre les préconisations institutionnelles et les conditions du système éducatif dans l'état de São Paulo
The inconsistencies between the institutional recommendations and the conditions of the education system in the state of São Paulo
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 4 (2021): Número especial :Educação Estatística -Seminário hispano-brasileiro - Statistical Education
Dos dados brutos à informação: o papel das técnicas transnumerativas no ensino de Estatística
De los datos brutos hacia la información: el papel de las técnicas transnumerativas en la enseñanza de la Estadística
Abstract PDF (Português (Brasil))